fredag den 3. januar 2014

1/1 Idas fødselsdag fyldt med fyrværkeri

Da vi ikke har en egenlig dato for Idas fødsel, er hun blevet dateret til at have fødselsdag den 1/1 1997, det vil sige at hun fyldte 17 år i dag. Egentligt er hun nok noget yngre, men så længe hun er sund og rask går det hele jo nok.
Jeg var overbevist om, at alt det fine fyrværkeri i løbet af natten var på grund af Idas fødselsdag og ikke pga nytåret.

       
Billedet er taget fra Google - Aarhus 
Egentlig bryder jeg mig ikke ret meget om nytårsaften, men jeg havde nu en hyggelig aften alligevel. Hvordan har jeres jul og nytårs været?

 Jeg havde aftalt med en af de andre ved navn Anna og hendes hest Dario, at vi skulle rude en tur. Dario er nemlig ikke så glad for tung trafik, og vi tænkte at der ikke ville være ret meget trafik på vejene på denne dag. Dog skulle det vise sig at der var en hel del andre farer end det. 

Vi starterde med at strigle og planlægge en tur, vi ville ride ned til den store skov, hvor man skal ud at ride en ret trafikeret vej. Eftersom Ida ikke rigtig er bange for noget, så er der ingen problemer med Ida på vejen. Trafik er en ligegyldig faktor for hende. Dario var heller ikke bange for trafikken, men han fik dog et chok over en anden hest ude på en fold. Da vi kom ned til skoven, red vi hen af en lille grusvejen der fører ned til indgangen af skoven. Der kom så en hund fra en have som begyndte at gå helt vildt, og der fik vi vidst alle fire et kæmpe chok. Derefter gik vi rimelig roligt videre. Da der er et byggeprojekt på grusvejen ligger der mange meter metalplader på vejen. 
Ida var super sød til at gå ud på dem, og havde ingen problemer. Som sædvanligt syntes hun at det var sjovt at gå på dem. Vi blev enige om, at Ida nok er den hest der er den mindst bange i verden. Dario derimod ville ikke over dem, og efter et par forsøg besluttede vi os for at prøve en anden vej, som jeg aldrig har redet eller gået på før, på trods af at jeg både har redet, cyklet, løbet og gået utrolig meget i den skov.

Jeg hoppede af, og så trak vi begge heste hen til den anden sti. Da vi var kommet derhen, blev der fyret en raket af lige ved siden af os, og her blev begge hest voldsomt bange. Lige da jeg havde fået Ida til at falde til ro igen, fyrede de en mere af, vor det var ids der blev mest bange. Jeg var virkelig bange for at de ville blive ved, og hun så ville løbe fra mig. Normalt. Når hun bliver bange stopper hun bare op og kigger, men her begyndte hun at trippe rundt om mig. Vi besluttede os nu for at tage hjem, da vi ikke ville ende med en ulykke. Lige da vi kom forbi huset med hunden igen, kom der både endnu en raket og hunden løb gøende hen imod os igen. Ida blev igen bange, men hun gjorde ikke andet end at trippe rundt om mig. Hun er bare ikke nervøs anlagt og når huse endelig bliver bange regerer råhus utrolig pænt, og falder hurtig ned igen. 
På vej hen ad den store vej, som vi trak hen af, faldt hun ned igen og ville hurtigt snappe efter græs på turen. Da der den ene gang kom en lastbil forbi os, tog Dario det super pænt og Ida var fuldstændig ligeglad. Da vi så kom ind på vores egen lille vej igen, hoppede jeg op på ida igen, og red den sidste kilometer hjem. 

Derefter striglede vi en smule igen, og så kom de ud på folden. Vi gav dem juletræet fra rytterstuen. Som hestene var helt vilde med. Ida måtte dog kun få noget imens jeg stod med træet.

Vi blev enige om at det var en meget begivenhedsrig tur, og jeg vil ikke sige den var dårlig. Dario var rolig i trafikken og Ida beviste hvor sikker en pony hun er. Pånær når der kommer raketter ved siden af hende. Desuden havde vi det super hyggeligt og vi besluttede os for at ride en tur igen snarest, men hvor vi rider en anden vej ned til skoven.

2 kommentarer:

  1. Hey, du følger min blog, og desv. var der en fejl på min Bloglovin profil, så nu har jeg startet forfra. :(

    Vil du så ikke følge mig på Bloglovin? <3

    http://turquoise-and-caicos-julie.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Hej igen. <3 du kender mig måske, jeg bloggede på Turquise and caicos, men nu har jeg lavet ny blog, om du stadigvæk ville følges der? <3

    SvarSlet