tirsdag den 11. februar 2014

10/2 Lang galop

Jeg skulle tidligt ud til Ida i dag, da jeg havde op til flere planer senere på eftermiddagen. Derfor var jeg i stalden allerede klokken 10, hvor jeg startede med at muge ud i hendes fine nye boks. Derefter hentede jeg hende ind fra fold. Da der var så fint vejr, tænkte jeg at det kunne være hyggeligt at få redet lidt udenfor, og da jeg ikke må ride tur alene, måtte vi jo bare blive rundt på gården. Men det var også fedt, for vi fik nemlig en del galopture op ad grusvejen.
Så vi startede med at strigle. Det var vældig hyggeligt, og de var en hel den fældehår der kunne komme af, også selvom hun har fået et tyndere dækken på!
Derefter fik hun den nye sadel på, og vi red udenfor. Hun var vældig glad for at komme lidt ud igen, og hun var ret frisk.

Vi startede med at skridte for udenfor, hvorefter vi tog lidt trav.
Derefter gik vi ind i hallen igen, da jeg lige skulle trave hende lidt mere igennem. Desuden skulle jeg også tjekke at hun ikke var alt for frisk, da det så ville blive lidt uhyggeligt at galopere udenfor. Vi tog også lidt galop, og så var vi ellers klar til at galopere udenfor.

Husk på, at jeg jo ikke har galoperet ret meget udenfor (det er blevet til en enkelt gang), siden jeg faldt af hende sidste forår. Men i dag skulle det så blive igen, og noget længere end før.

Jeg red helt op for enden af grusvejen, og startede med at sætte i galop tilbage. De første par gange fik jeg hende ike i gang før ret sent, men den tredje gang fik jeg sat hende hurtigt i gang, og så galoperede vi ellers bare ap ad grusvejen. Hun var virkelig rolig og sød, og hun halvvejs spurgte om hun måtte galopere list hurtigere sagde jeg nej, og hun holdte sig i et rigtig fint tempo!
De to næste gange red jeg med lidt løsere tøjler, og derfor løb hun også hurtigere, men hun var stadig nem at stoppe.

Jeg elsker min lille pony, der ikke bliver alt for oplivet af de heste på fold ved siden af, som bare gør lige som jeg vil have det, og samtidig byder hun det i fulde drag!

      

Man kan vidst kun kalde det en vellykket tur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar